ОБЯВЛЕНИЕ ПО РЕДА НА ЧЛ. 26, АЛ.3 ОТ ЗАКОНА НА НОРМАТИВНИТЕ АКТОВЕ, ПО РЕДА НА ЧЛ. 26, ал.3 ОТ ЗАКОНА НА НОРМАТИВНИТЕ АКТОВЕ ОТНОСНО: Приемане на НАРЕДБА №9

Дата на публикуване: 17.03.2021 16:37

ОТНОСНО: Приемане на НАРЕДБА №9 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Мадан.

 На основание чл. 26, ал. 3 от Закона за нормативите актове, регламентиращ задължението на съставителя на проект на нормативен акт за публикуването му с цел информираност на населението и прозрачност в действията на институциите, уведомявам всички заинтересовани лица, че в 30 /тридесет/ дневен срок от публикуване на настоящото обявление на интернет страница на Община Мадан  се приемат предложения и становища относно така изготвения проект за изменение и  допълнение на наредбата Наредба №9 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Мадан.

 

 

МОТИВИ за приемане на изменение и допълнение на Наредба №9 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Мадан:

 

  • Причини, които налагат приемане на изменение и допълнение на Наредба №9 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Мадан:

Във връзка с прилагането на чл. 283, ал.9-11 от ЗИД на Закона за предучилищното и училищното образование (ЗПУО) ДВ бр. 82 от 2020 г., в сила от 01.01.2021г. Общинските съвети следва да уредят на местно ниво прилагането на новите разпоредби.

Съгласно  разпоредбите от ЗПУО държавата подпомага заплащането от родителите на такси, дължими за дейностите по хранене в задължителното предучилищно образование. Размерът на средствата и механизмът за тяхното разпределение по общини са регламентирани в РМС № 790 / 30.10.2020 г. На общините се предоставят по 174 лв. за всяко дете в предучилищна възраст, записано в целодневна или полудневна форма на организация в детска градина/училище. На практика всяка община ще получи определения норматив за всички обхванати в предучилищно образование 5 и 6-годишни деца.

Съгласно чл.283, ал.11 от ЗПУО, средствата, получени за подпомагане заплащането на такси от родители на деца в задължително предучилищно образование следва да се изразходват при спазване на следните съотношения:

  • не по-малко от 50% - за пълно подпомагане заплащането на такси от родителите т.е. освобождаване от такси;
  • останалата част – за намаляване размера на таксите (за всички или за част от родителите).

 

Съгласно чл.283, ал.10 от ЗПУО, условията и редът за пълно и/или частично подпомагане на родителите за заплащане на такси за дейностите по хранене на децата следва да  бъдат определени в Наредбите за местните такси и цени на услуги (по чл.9 от ЗМДТ)

            Във връзка с чл. 283, ал. 9 и ал.11 от Закона за предучилищното и училищното образование се предлага изменение и допълнение на Наредба №9 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Мадан в раздел III „Такси за детски ясли, детски градини и други общински социални услуги”, както следва:

            Чл.22, ал.1 се допълва с т.3 /нова/, както следва:

  1. За деца от четвърта възрастова група преди училище, които са на задължително предучилищно образование не се заплащат такси за дейностите по храненето – те се поемат изцяло от средствата, осигурени от държавния бюджет за подпомагане заплащането на такси, дължими от родителите за дейностите по хранене на децата съгласно чл.283, ал. 9 и ал.11 от ЗПУО.

 

  • Причини, които налагат приемането на  изменение и допълнение на наредбата:

 

Постигане на съответствие и избягване на противоречия на текстовете от Наредбата с нормите на българското  законодателство;

 

  • Целите, които се поставят са:

 

  1. Спазване принципите за откритост, публичност и граждански контрол върху дейността на местните власти, конкретно при определяне размера, реда и начина на събиране и освобождаване от заплащане на такси на територията на Общината;
  2. Повишаване качеството на обслужване на населението и по – добра информираност на местната общност;
  3. Осъществяване на граждански контрол върху работата на администрацията. 

 

  • Финансовите и други средства, необходими за прилагането на изменение и  допълнение на наредбата:

 

За прилагането на Наредбата не са необходими допълнителни финансови средства.

 

Очаквани резултати от прилагането, включително финансовите, ако има такива

 

Съответствие на Наредбата с действащото законодателство.

 

  • Анализ за съответствие с правото на Европейския съюз

 

            Предлаганият проект е разработен в съответствие с Европейското законодателство – Европейска харта на местното самоуправление. Проектът на Наредбата НЕ противоречи и на други нормативни актове от по – висша степен, приети от законодателната и изпълнителната власт в Република България.

           

 Във връзка с чл.26, ал.3 от Закона за нормативните актове, в 30- дневен срок от публикуване на настоящото обявление на интернет страницата на общината, се предоставя възможност на заинтересованите лица да направят своите предложения и становища по проекта в писмен вид на адрес:

гр. Мадан, ул. «Обединение» № 14 и/или 

e-mail: madanoba@gmail.com.

 

Приложение:

  • Проект за изменение и допълнение на наредбата Наредба №9 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Мадан;
  • Докладна записка.

 

 

 

 

 

 

 

 


Наименование Брой тегления
Справка за постъпили предложения и становища 191 Изтегли документ с име "Справка за постъпили предложения и становища"
Проект за изменение и допълнение на наредбата Наредба №9 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Мадан 322 Изтегли документ с име "Проект за изменение и допълнение на наредбата Наредба №9 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Мадан"

Търсене